Dumle-tikkarit

Liten klubba med stjärnpotential!

Allt började med en liten godisklubba. Året var 1945 och platsen var Mazettis fabrik i Sverige. Den lilla godisklubban var en maffig och unik kombination av fyllig choklad och mjuk toffee. När den fick mjukna och smälta i munnen hade den en helt oemotståndlig smak.

År 1960 fick den lilla klubban namnet Dumle och 1975 anslöts den till Fazers konfektyrfamilj. Ingen kunde undgå att se Dumle-klubbans potential, och 1987 lanserades den mjuka toffeekaramellen Dumle Original vid godisklubbans sida. Det räckte inte länge förrän Dumle blev den mest sålda toffeekaramellen på sin hemmamarknad – Dumle var bokstavligen på allas läppar. En riktig stjärna hade fötts!

Från busigt lekfull till modernt klassisk

Som alla vet måste även riktiga legender, alla från Batman till Madonna, förnya sin image då och då för att det tidlösa buskapet ska komma till sin rätt. Och Dumle är inget undantag – nu blåser förändringens vindar även i denna toffeeklassikers liv.

Dumle lyftes fram på planeringsbordet, och det lockande blå, piggt gula och Dumleröda utseendet förnyades. Dumles logotyp och hela visuella uttryck gick från busigt lekfullt till enhetligt fräscht och modernt. De gamla bekanta stjärnorna, påsarnas innehåll och färgvärlden återfinns nu i en ny, tidsenlig look!

Modern förpackningslösning även inom påsar

En klassiker är ingen klassiker utan några ess i rockärmen. Dumle-påsarna har omarbetats och de traditionella godispåsarna har ersatts med påsar som hålls stående upprätt. De nya påsarna är utmärka att servera ur som de är, tack vare den snygga designen och den praktiska förpackningslösningen.

Greppa den nya påsen och packa med den i väskan som energiboost, duka fram den som höjdpunkten på partyt eller dela den med kompisgänget.

Dumle, som har vuxit från en liten godisklubba till en modern klassiker, är en läckert inspirerande, daglig påminnelse om de unika talanger som finns hos oss alla och de framgångssagor som skapas utifrån dem.